vasárnap, április 01, 2012

Lángos




Ha nagy vendégség van nálunk, főként gyerekek, manapság már inkább fiatalok, az első számú sláger a LÁNGOS. Így, csupa nagybetűvel...
Lehet üres, lehet sós, vagy fokhagymás, lehet tejfölös, lehet sajtos és ezek variációja, de lehet csilis, lehet káposztás, lehet juhtúrós, és lehet sonkás.
Minilángosként előétel avokádókrémmel vagy smirkasszal, húsvétkor tojáskrémmel vagy sonkakrémmel. Lehet desszert lekvárral, pudinggal, csokikrémmel vagy mogyorókrémmel. (Ez a favorit a fiúknál.) Az én kedvencem a frissen kisült lángos egy kis sóval meghintve.
Végtelen lehetőség rejlik ebben az egyszerű, de nagyszerű korongocskában, DE legfőbb erénye, hogy olcsó!

Egyszerű kelt tészta az alaprecept:

- 1 kiló finomliszt
- 5 deka élesztő
- 1+1 evőkanál cukor
- 1 evőkanál só
- 1 tojás
- kb fél liter langyos víz
- 2 deci olaj a sütéshez

Ez a mennyiség 16 nagy lángoshoz vagy 32 kicsihez elég.

Az élesztőt egy kanál cukorral a langyos vízben felfuttatom, a liszthez hozzáadom a maradék cukrot, sót, a felfuttatott élesztőt és a tojást.
Puha, paplanállagú tésztává dagasztom úgy, hogy a vizet apránként adom hozzá, illetve pótolom, ha nem elég. (A liszt minőségétől függ, mennyi vizet vesz fel.)
Kb fél órát kelesztem, majd 16/32 részre osztom és kis gombócokat formálok belőle.


 Ezután újabb pihentetés következik 20 percig, majd óvatosan kihúzom a tésztát tányérformára.


10 percig még pihentetem, majd egy nagy serpenyőben, nem túl forró olajban kb 1-1 percig aranybarnára sütöm mindkét oldalát.



Papírtörlőre szedem, hogy a fölösleges olajtól megszabaduljon.






1 megjegyzés:

  1. Szia Zsuzsa!
    Pénteken este sütöttem lángost, 1 kg lisztből. Az úgy elfogyott, hogy szombat reggel könyörgőre fogták, és ismét sütöttem 1 kg lisztből. Természetesen elfogyott mind.:)
    Én picit másként csinálom, mint te, pedig szerintem te tanítottad meg nekem. :))))
    Tejjel, és tojás sem kell a tésztához.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...